با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

روتین مراقبت از پوست
تاریخ : می 28, 2022
نویسنده : Sogand Akbari

روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست مقوله ای بسیار مهم است.

با ما در سایت آرایش روز همراه باشید تا از ریز و درشت روتین مراقبت از پوست مطلع شوید.

با توجه به اینکه راهروهای کلینیک های زیبایی پر از “موارد ضروری” هستند، رمزگشایی از یک روال مراقبت پوستی دشوارتر از همیشه است.

در فروشگاه ها ، قفسه هایی که پر از محصولاتی با بسته بندی جذاب و ادعاهای این محصولات مبنی بر واقعی بودن، اغلب باعث می شود خرید محصولات زیبایی و پوست بیشتر گیج کننده باشد تا مفید.

مگر یک نفر واقعا به چند محصول ضروری نیاز دارد؟

همه ما می دانیم که مراقبت از پوست هم برای سلامت کلی و هم برای کاهش علائم پیری، واجب است اما با توجه به زیاد شدن محصولات جدید و روتین های  زیبایی که همه جا پیدا میشوند، پیدا کردن یک روال ساده مراقبت از پوست تقریبا غیر ممکن شده است، چه برسد به اینکه به آن پایبند باشیم. اما اگر به دنبال روتین مراقبت پوستی ساده ای هستید، هنوز چند قانون وجود دارد که باید رعایت کنید.

برای اینکه معمای مراقبت از پوست را به پایان برسانیم، با چند متخصص صحبت کردیم تا بفهمیم دقیقاً و یا حداقل چه کاری برای مراقبت از پوست خود باید انجام دهیم؟

 

گام اول

از یک پاک کننده ملایم روزانه استفاده کنید.

از لحظه‌ای که بیدار می‌شوید تا لحظه‌ای که به خواب می‌روید، به پوستتان به شدت آسیب میرسد. اگر در طول روز معرض آلودگی اشعه ماوراء بنفش مضر قرار بگیرید، هم به پوست آسیب می رساند و هم باعث پیری پوست می شود.

هدر راجرز[1]، متخصص پوست و بنیانگذار درماتولوژی مدرن می گوید: “اولین مرحله روتین مراقبت از پوست تمیز کردن صورت است. قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید. برای کمک به ترمیم پوست برای شروع یک روز دیگر هنگام خواب، باید کثیفی روزها را از صورت خود پاک کنید.”

 

گام دوم

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص ضد آفتاب

اشعه ماوراء بنفش نه فقط در تابستان بلکه در تمام طول سال به پوست آسیب میرساند. بارها و بارها شنیده اید که  اس پی اف[2]  برای روتین مراقبت پوستی امری ضروری است.

اما نه فقط یک مرطوب کننده یا زیرسازی که حاوی اس پی اف باشد، بلکه پوست شما به یک ضد آفتاب واقعی نیاز دارد.

الکس سرون[3]، درمانگر پوست اظهار میکند: دلیل 90 درصد از پیری پوست، خورشید است. بنابراین محصولی با اس پی اف بین 30 تا 50، بهترین محصول ضد پیری است که میتوان با پول خرید. صرف نظر از فصل، باید هرروز از ضد آفتاب استفاده شود.

اگر قرار است داخل خانه باشید، فراموش نکنید که اشعه یو وی ای[4] که  باعث پیری پوست میشود، میتواند از پنجره ها به داخل نیز، نفوذ کند.

دکتر شرین ادریس[5]، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در مرکز یونیون درماتولوژی[6]، با درک زیبایی گیج کننده دنیا اعلام میکند:

“تعداد زیادی از محصولات مراقبت پوستی ترسناک به نظر میرسند، اما فقط به یاد داشته باشید که رعایت روتین پایه و اولیه مثل یک ضد آفتاب قوی با حداقل اس پی اف 30 درصد، جزو بخش حیاتی مراقب از پوست قرار میگیرند. پس اگر فکر میکنید که اس پی اف 15 درصد کرم پودرتان کافی است، در واقع خودتان را گول می زنید. ”

 

گام سوم

دو بار در روز پوستتان را مرطوب و یا آبرسانی کنید.

پوست شما در طول روز رطوبت خود را از دست می دهد، رطوبتی که پوست شما را صاف و جوان نگه می دارد. پس بهتر است ،دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب از مرطوب کننده استفاده کنید.

سرون می گوید: « با انجام این روتین مطمئن خواهید شد که پوستتان تمیز است و همچنین با این کار  به حرکت چرخه زندگی سلول های پوست برای داشتن پوستی سالم تر، آبرسانی و مهمتر از همه محافظت از آن کمک می کنید.

 

گام چهارم

گاهی اوقات لایه برداری کنید. اما نه هرروز

لایه برداری پوست

پس از مدتی، جرم و کثیفی باقی مانده روی پوست شما جمع می شود. لایه برداری، پوست شما را از تجمع پوست مرده که می تواند باعث تحریک، تیرگی و آکنه شود، رها می کند. با اینکه نباید هر روز لایه برداری کنید، اما چند بار در هفته آن را بخشی از روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید.

اگر با روتین مراقبت پوستی خود شکی ندارید، توصیه می کنم چند بار در هفته لایه برداری را با یک لایه بردار شیمیایی انجام دهید زیرا این کار به حذف سلول های مرده سطح پوست سرعت می بخشد و به مواد فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می دهد تا بهتر نفوذ کنند.

دکتر ادریس می گوید که این روتین در نهایت منجر به داشتن پوستی سالم تر و صاف تر می شود.

 

گام پنجم

از یک محصول ضد پیری استفاده کنید.

انجام سه مرحله اول، برای داشتن و حفظ سلامت پوست، ضروری است. با این حال، برای داشتن روتین مراقبت پوستی بهتر، از یک محصول ضد پیری استفاده کنید تا به جلوگیری از آسیب های محیطی بر روی پوست، کمک کنید.

دکتر ادریس توضیح می‌دهد: «رتینول که یک نسخه ضعیفتر و بدون نیاز به نسخه از خانواده رتینوئید ها، عنصری مهم و کمیاب است که می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند و تولید کلاژن منبع تحریک کند. از نظر علمی ثابت شده است که این عنصر با گذشت زمان، به یکنواخت شدن بافت، خطوط ریز، چین و چروک و حتی اندازه منافذ پوست کمک می کند.

 

گام ششم

زیاد راجع به این موارد فکر و خیال نکنید.

قرار است مراقبت از پوست مقوله ای سرگرم کننده باشد، بنابراین اجازه ندهید بیش از حد تحت تأثیر قرار بگیرید. اصول خوب اولیه مراقبت پوستی، ماندگار است. علاوه بر این، هنگامی که با روتین مراقبت پوستی فعلی خود احساس راحتی کردید، همیشه می توانید مورد جدیدی به آن اضافه کنید.

به دنبال راه جدیدی برای شروع هستید؟

دکتر راجرز می گوید: «به دنبال شوینده صورت مورد علاقه خود باشید و هر شب از آن استفاده کنید. این گام ساده یکی  از مهم ترین گام ها است، زیرا به شما کمک می کند تا یک روتین شبانه مراقبت از خود داشته باشید که به شما این امکان را می دهد که در زمانی که آمادگی دارید نیز کارهای بیشتری برای پوست خود انجام دهید.

 

[1] Heather Rogers

[2] SPF

[3] Alex Serron

[4] UVA

[5] Shereene Idriss

[6] Union Square Dermatology

 

 

ممنون بابت همراهی شما. برای بازدید از محصولات سایت، روی این قسمت کلیک کنید.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »