با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

مراقبت از پوست صورت
تاریخ : می 9, 2022
نویسنده : Meysam

مراقبت از پوست صورت

مراقبت از پوست صورت شما اولین چیزی است که مردم می بینند، بنابراین منطقی است که بخواهید به خوبی از آن مراقبت کنید. نیازهای پوستی هر کس متفاوت است، اما رعایت یک برنامه منظم برای مراقبت از پوست صورت، فارغ از این که چه نوع پوستی دارید، ضروری است. همچنین باید وقتی را هم برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه یا پوست خشک اختصاص دهید . در نهایت، با داشتن یک روتین و سبک زندگی سالم ، میتوانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید .

روش اول: دنبال کردن یک روتین پوستی است .

۱ . صبح ها پس از اینکه از خواب بیدار می شوید صورت خود را با آب گرم و یک شوینده ملایم مناسب پوستتان بشویید.
صورت خود را با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید زیرا پوست صورت شما ظریف است، بنابراین مهم است که آن را به آرامی بشویید.
از استفاده از آب بسیار داغ برای شستن صورت خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست شما را خشک کند. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، شوینده ای انتخاب کنید که دارای مرطوب کننده باشد . و اگر پوست چربی دارید از شوینده های کف کننده فوم شستشو استفاده کنید. و اگر هم پوست شما مستعد آکنه و جوش است , از پاک کننده های مبتنی بر اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

۲ . بعد از شستن صورت از تونر بدون الکل استفاده کنید تا پوستتان متعادل شود.
تونر به حذف هر گونه اثری از آرایش، کثیفی، چربی و سایر ناخالصی ها از پوست شما که ممکن است پس از شستن صورت باقی مانده باشد ، کمک می کند . علاوه بر این، می تواند به تعادل سطح پی اچ پوست شما کمک کند و آن را سالم تر و کمتر مستعد جوش زدن کند. از استفاده از تونرهای دارای الکل خودداری کنید، زیرا می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود . در عوض، تونرهایی را انتخاب کنید که شامل مواد ملایمی مانند (گلاب و فندق جادوگر گیاهی) با خواص دارویی قدرتمند باشد .

۳ . هر روز صبح از یک مرطوب کننده سبک دارای اس پی اف استفاده کنید.
پس از شستشو و زدن تونر ، مقداری مرطوب کننده به اندازه نخود را روی پوست خود بمالید. برای محافظت در برابر اشعه های خورشید، یک مرطوب کننده بر پایه مواد معدنی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم, با حداقل اس پی اف ۳۰ و محافظت اشعه هاب ماورا بنفش انتخاب کنید. اگر بیرون از منزل هستید و ممکن است به شدت عرق کنید، و یا اگر می خواهید شنا کنید،باید حداقل هر ۲ ساعت یکبار کرم خود را مجددا اعمال کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث پیری زودرس پوست شما شود. و همچنین می تواند منجر به ایجاد لک روی پوستتان شود و حتی باعث می شود شما در ریسک بالای خطر ابتلا به سرطان قرار بگیرید . سعی کنید از تا حد ممکن بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در معرض نور خورشید نباشید ز یرا در آن زمان اشعه های خورشید بسار قوی هستند اگر مرطوب کننده شما دارای اس پی اف نیست ، می توانید از از ضد آفتاب جداگانه استفاده کنید .

۴ . از لوازم آرایشی ضد جوش و ضد آکنه استفاده کنید.
برای آرایش همیشه به دنبال محصولاتی باشید که منافذ شما را مسدود نکنند و باعث آکنه نشوند. اکثر برند های بزرگ لوازم آرایش این محصولات را ارائه می دهند .

۵ . از دست زدن به صورت خود در طول روز خودداری کنید.
هنگامی که صورت خود را لمس می کنید، ممکن است چربی ها، کثیفی ها و باکتری ها را به پوست خود منتقل کنید.و این می تواند منجر به التهاب و حساسیت شود. ممکن است سخت باشد، اما سعی کنید به خود یادآوری کنید که باید دست های خود را از صورتتان دور نگه دارید. برای مثال چشمان خود را مالش ندهید و یا گونه خود را به دستتان تکیه ندهید. اگر میدانید قرار است صورتتان را لمس کنید، مانند زمانی که آرایش یا مرطوبکننده میزنید ، حتما دستان خود را بشویید .

۶ . در پایان روز آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را بشویید.
همیشه باید صورتتان را بشویید اما وقتی آرایش دارید این کار واجب تر است . آرایش می تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به لکه ها و جوش های سر سیاه شود. می توانید آرایش خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید،و سپس صورت خود را با یک شوینده بشویید. برای پاک کردن آرایش تنها به دستمال های مرطوب اکتفا نکنید . آنها حاوی مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی هستند که می توانند بر روی پوست شما باقی بمانند.

۷ . یک تا دو بار در هفته صورت خود را لایه برداری کنید.
هر چند روز یکبار یک حوله نرم را خیس کنید و به آرامی با حرکات دایره ای روی تمام صورت خود ماساژ دهید . این به حذف سلول های قدیمی پوست از سطح صورت شما کمک می کند و پوست شما را سالم و درخشان می کند. با این حال، اگر این کار را بیش از حد انجام دهید، می تواند به پوست شما آسیب برساند، برای همین است که باید در ابتدا فقط یک بار در هفته یا اگر پوست شما اصلا حساس نیست ، هفته ای دوبار این کار را انجام دهید.در صورت تمایل می توانید از اسکراب های صورت یا لایه بردارهای شیمیایی نیز استفاده کنید. حتی می توانید با مخلوط کردن کمی شکر در شوینده کرمی خود اسکراب صورت خود را بسازید.

۸ . قبل از خواب از یک مرطوب کننده سنگین تر استفاده کنید.
بعد از اینکه شب صورت خود را شستید، یک لایه سبک از کرم شب غلیظ را برای آبرسانی و ترمیم پوست در شب بمالید. برای نتیجه بهتر ، دنبال محصولی باشید که مناسب نوع پوست شما باشد و حاوی رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید جهت کلاژنسازی باشد. با این حال، اگر محصول جداگانه ای در دسترس ندارید، از همان مرطوب کننده ساده روزتان استفاده کنید .می توانید از یک محصول جداگانه روی پوست اطراف چشم خود برای لیفت و از بین بردن چین و چروک و همچنین یک بالم لب برای مرطوب نگه داشتن لب های خود استفاده کنید

۹ . از یک رو بالشی تمیز استفاده کنید و به پشت بخوابید.
سعی کنید تا حد امکان عادت کنید که به پشت بخوابید. اگر به پهلو یا شکم بخوابید، صورتتان به بالش فشار میآورد و این منجر به ایجاد چینهایی در پوست شما شود. همچنین ممکن است به تجمع مایعات در زیر پوست شما منجر شود که صورت شما را پف کرده نشان می دهد. با گذشت زمان، خوابیدن به پهلو یا شکم باعث ایجاد چین و چروک در قسمتی که صورت شما به بالش فشار داده شده است ، می شود . اگر روبالشی خود را نشویید، کثیفی و چربی ممکن است احتمال بروز آکنه و جوش را در شما افزایش دهد. روبالشی ساتن ممکن است به کاهش خطر ایجاد چین و چروک کمک کند، زیرا پوست شما به نرمی روی پارچه می لغزد.

روش دوم: رسیدگی به مشکلات پوستی است .

۱ . هفته ای یکبار از یک ماسک صورت مناسب پوستتان استفاده کنید .
ماسک های مختلفی در بازار وجود دارد، از ماسک های خاک رس گرفته تا ماسک های ورقه ای، و هر کدام کارایی متفاوتی دارند . موردی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید و آن را روی پوست تمیز اعمال کنید . طرز استفاده درست از آن را از روی دستورالعمل روی بسته بندی دنبال کنید .
اگر پوست خشکی دارید، می توانید از ماسک مغذی ساخته شده از خاک رس سفید استفاده کنید. سعی کنید ماسک صورت خود را از مواد طبیعی مانند آووکادو، عسل و جو تهیه کنید.

۲ . آکنه های گاه به گاه را می توانید با کرمی حاوی بنزوئیل پراکسید درمان کنید.
حتی اگر به طور معمول پوست شفافی دارید، ممکن است هرازگاهی دچار جوشهای پوستی شوید، مخصوصا در زمانی که پریود میشوید. اگر این اتفاق
افتاد، به داروخانه یا سوپرمارکت مراجعه کنید و کرم حاوی بنزوئیل پراکسید را بردارید. روزی یک الی دو بار کمی از کرم را روی نقاط مورد نظر بمالید، حتما دستورالعمل های بسته بندی را رعایت کنید. جوش های خود را فشار ندهید این می تواند عفونت را بدتر کند و ممکن است منجر به زخم شود. این کرم ها بدون نسخه در دسترس هستند، بنابراین نیازی به نسخه نخواهید داشت. با این حال، اگر آکنه و جوش شدیدی دارید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

۳ . لکه های خشک پوستتان را با روغن زیتون و یا وازلین بپوشانید .
اگر لکه های خشک و پوسته پوسته روی صورت خود دارید، ممکن است مرطوب کننده به تنهایی برای درمان آنها کافی نباشد. در این صورت، لکه ها را با یک لایه نازک از وازلین بپوشانید یا روغن زیتون را روی نقطه مورد نظر بمالید. این کار باعث مرطوب کنندگی عمیق می شود اما به طور خاص قسمت مورد نظرتان را هدف قرار می دهد . سعی نکنید لکه های خشک را بکنید و پوسته پوسته کنید زیرا این کار می تواند آنها را بدتر کند .

۴ . اگر از یک روتین منظم مراقبت از پوست پیروی می کنید.
اما در نیمه روز همچنان پوستتان چرب می شود، سعی کنید برای مراقبت از پوست صورت به آرامی از دستمال کاغذی برای خشک کردن استفاده کنید. این دستمال ها بدون ایجاد مزاحمت برای آرایش یا خشک کردن بیش از حد پوست، چربی را از بین می برند.

۵ . این کاملا طبیعی است که موهای اضافی بین ابروها، بالای لب بالا یا زیر چانه تان رشد کند .
با این حال، اگر آنها شما را آزار می دهند، می توانید آن ها را بردارید. یک مو را با یک موچین تیز بگیرید و سعی کنید تا جایی که می توانید به ریشه مو نزدیک شوید. سپس موها را به شدت در همان جهتی که در حال رشد هستند بکشید. موها باید از ریشه خارج شوند. برای این کار می توانید به یک فرد متخصص برای و کس ویا بند مراجعه کتید .حتی می توانید از روش هایی با ماندگاری بالا تر مانند لیزر یا اپیلاسیون استفاده کنید.

۶ . خیار را روی چشمان خود قرار دهید تا پف آن کاهش یابد.
اگر متوجه شدید که پوست زیر چشمهایتان پف کرده یا متورم به نظر م یرسد، به پشت دراز بکشید و خیارهای تک هشده را برای حدود ۱۵ دقیقه روی چشمهایتان قرار دهید. برای مراقبت از پوست صورت خیار به تسکین چشمهای شما کمک میکند و در عین حال پفکردگی را کاهش میدهد. علاوه بر این ها ، این کار آرامش بخش است و به شما کمک می کند تا احساس و شادابی بیشتری داشته باشید، که روی پوستتان هم تاثیر مثبتی دارد. اگر در خانه خیار ندارید، ۲ قاشق را به مدت ۵ دقیقه در فریزر قرار دهید، سپس آنها را به مدت ۱۰ _ ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید .

۷. تمرینات صورت را برای تقویت عضلات صورت خود امتحان کنید .
لب پایینتان را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و حدود ۴۰ ثانیه نگه دارید، سپس سر خود را به سمت پایین خم کنید تا چانه به سمت سینه شما باشد و دوباره حدود ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. سپس به سقف نگاه کنید و لب پایینی خود را به بیرون فشار دهید. این تمرینات به ماهیچه های صورت شما کمک می کند، که می تواند به شما کمک کند تا چهره شما صاف تر به نظر برسد .

روش سوم:تغییر در سبک زندگی برای پوستی سالم تر است .

۱ . هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.
پوست صورت شما زمانی که کم آب باشد ، رنگ پریده و افتاده به نظر می رسد،بنابراین نوشیدن مقدار زیادی آب در روز مهم است. در حالی که مقدار دقیق آبی که باید بنوشید بر اساس سطح فعالیت شما متفاوت است، بهتر است برای مراقبت از پوست صورت حدود ۶تا ۸ لیوان در روز آب بنوشید. یکی از راههای آسان برای نوشیدن آب بیشتر، حمل یک بطری آب قابل با خود است. به این ترتیب، هر زمان که احساس تشنگی کردید، می توانید یک جرعه بنوشید!
اگر آب ساده را دوست ندارید، سعی کنید میوه های تازه مانند توت فرنگی، لیمو یا زغال اخته را به آن اضافه کنید تا آب را طعم دار کند.

۲. از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
دریافت ویتامین ها و مواد مغذی مناسب، پوست شما را سالم و درخشان می کند . سعی کنید برای مراقبت از پوست صورت غذاهای سالم مانند میوه های تازه، سبزیجات برگ دار، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال، برای ناهار می توانید ماهی تن را روی سبزیجات تازه، یک تکه نان سبوس دار و یک پرتقال بخورید. برای شام، مرغ یا توفو را با انواع سبزیجات خوشمزه امتحان کنید. مصرف روزانه مکمل روغن ماهی نیز می تواند است ظاهر پوست شما را بهبود ببخشد.

۳. حدود ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.
ورزش منظم به بهبود گردش خون کمک می کند و این به پوست شما درخششی سالم و گلگون می بخشد. علاوه بر این، ورزش می تواند به دفع سموم بدن شما کمک کند، بنابراین از آکنه ،جوش و بسته شدن منافذ جلوگیری می کند . سعی کنید تمرینی را پیدا کنید که از آن لذت می برید تا در آن ثابت باشید. به عنوان مثال ممکن است به دویدن، دوچرخه سواری یا شنا شنا علاقه داشته باشید. پس از ورزش سریعا دوش بگیرید تا از انسداد منافذ عرق جلوگیری کنید.

۴. اگر نوجوان هستید، هر شب ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید.
وقتی خسته هستید، خستگی شما روی صورتتان نمایان می شود، از گودی زیر چشمها گرفته تا چهرهای کدر. برای مراقبت از پوست صورت سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. به این ترتیب، هر روز بهترین ظاهر خود را خواهید داشت. اگر مشکل خواب دارید، دمای دستگاه های گرمایشی را کم کنید و یا کولر را روشن کنید. هوای خنک ممکن است به شما کمک کند سریعتر بخوابید. اگر بین ۶ تا ۱۳ سال دارید، ۹تا ۱۱ ساعت، اگر ۱۵ تا ۱۷ سال دارید به ۸ تا ۱۰ ساعت در شب و اگر ۱۸ سال یا بیشتر دارید به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارید .

۵ . اگر سیگاری هستید اقدامات لازم را برای ترک آن انجام دهید.
اگر سیگار می کشید، ترک کردن آن می تواند واقعا سخت باشد، اما اگر برای خود هدفی تعیین کنید و مصمم باشید می توانید برای مراقبت از پوست صورت،  آن را انجام دهید. سعی کنید به مصرف قرصهای پاستیل یا آدامس نیکوتینی روی بیاورید، از خانواده و دوستان خود بخواهید که به شما کمک کنند تا پاسخگو بمانید، و برای زمانی که هوس شدید پیدا کردید، برنام های داشته باشید. خطرات متعدد برای سلامتی در ارتباط با سیگار وجود دارد، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان، بنابراین ترک در حال حاضر ایده خوبی است. با این حال، سیگار کشیدن پوست شما را نیز پیرتر و رنگ پریده تر نشان می دهد و به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک می شود.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »