با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

چین و چروک صورت
تاریخ : می 30, 2022
نویسنده : Sogand Akbari

چین و چروک و بهترین راه درمان آن

چین و چروک و بهترین راه درمان آن

امروزه چین و چروک صورت به یکی از معضلات زیبایی بدل شده است و ما قصد داریم تا امروز و در سایت آرایش روز به دلیل این مسئله و انواع راه های درمانی آن بپردازیم . پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
در مقوله چین و چروک، پیشگیری بهتر از درمان است. چین و چروک بخشی از روند طبیعی پیری است.
اما می توان با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، آنها را به تاخیر انداخت. روش‌های متعددی  از بروز علائم پیری روی پوست شما پیشگیری میکند و گاهی باعث از بین رفتن چین و چروک نیز میشود. اما اکثر متخصصان پوست موافق هستند که نوروتوکسین‌هایی مانند تزریق بوتاکس بهترین نتایج را به همراه دارد.

 

بهترین گزینه های پیشگیری و درمان توصیه شده برای چین و چروک عبارتند از:

 

  • به صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

چین و چروک صورت و ضد آفتاب
استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از چین و چروک صورت
  • ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان و پیری پوست را کاهش می دهد.

برای جلوگیری از چین و چروک باید از ضد آفتاب باید هرروز و بدون در نظر گرفتن فصل استفاده شود و هر دو ساعت یک بار در خارج از منزل نیز تمدید شود. از این که از مقدار “کافی” ضد آفتاب استفاده می کنید، مطمئن شوید.
. آکادمی پوست آمریکا، استفاده از کرم ضد آفتاب با طیفی وسیع و با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید یا همان اس پی اف 30 یا بالاتر را برای محافظت کافی در برابر اشعه های مضر خورشید توصیه می کند. بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنیم که حداقل دارای نه درصد زینک اکساید است.
افرادی که دارای پوست مستعد آکنه دار هستند، ممکن است از ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنند.

  • تزریق بوتاکس

     

بوتاکس
بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک

. تزریق بوتاکس، چین و چروک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بوتاکس با آرام کردن حرکات ماهیچه، چین و چروک ها را کاهش می دهد و از ایجاد و یا عمیق شدن خطوط چین و چروک جلوگیری می کند.
 . اثرات بوتاکس طولانی مدت نیست و امکان بازگشت آن پس از سه الی شش ماه وجود دارد.

  • فیلر ها

. همانطور که از اسمش پیداست، از فیلرها برای تغییر شکل ظاهری صورت و با تزریق مواد به پوست به منظور پر کردن خطوط عمیق چین و چروک استفاده می شود.
 .  قبلا، کلاژن رایج ترین ماده پرکننده بود اما بعد تر، اسید هیالورونیک وارد عرصه شده است و به یک انتخاب محبوب در میان متخصصان پوست تبدیل شد.
 . فیلر ها معمولاً برای درمان چین و چروک های اطراف چشم، اطراف دهان و خطوط بینی (خطوطی که از گوشه های بینی تا گوشه های دهان بوجود می آید)، استفاده می شود.

 

امکان کاهش ظاهری چین و چروک با روش های زیر وجود دارد:

  •  لایه برداری با لیزر

. لایه رویی پوست توسط لیزر برداشته می شود و لایه زیرین برای تحریک رشد کلاژن گرم می شود.
. این روش برای درمان چین و چروک های ریز موثر است.
. اربیوم: فناوری لیزر ایتریم-آلومینیوم-گارنت برای لایه برداری و رفع خطوط ریز و چین و چروک استفاده می شود.
. لیزر به پرتوهای کوچکتر تقسیم می شود و لایه به لایه پوست نا مناسب را از بین می برد و پوست جوان تر و سالم تری را نشان می دهد.
. علاوه بر این لیزر، تولید کلاژن را تحریک می کند که این امر به بهبود بافت پوست و از بین بردن چین و چروک کمک می کند.

  •  میکرودرم ابریژن:

 

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن و بهبود چین و چروک پوست

این روش، روشی کم خطر تر برای درمان این خطوط روی پوست است که لایه نازکی از پوست را برمی دارد و کریستال هایی را روی صورت اسپری می کند که این کریستال ها با سایش پوست،باعث کاهش این مشکل میشوند.

  •  فرکانس رادیویی میکرونیدلینگ(RF)

. متخصصین پوست، پوست را با سوزن های نازک و استریل سوراخ می کنند تا با این کار زخم ایجاد کنند و تولید کلاژن را افزایش دهند.
. طبق تحقیقات، انجام چهار بار میکرونیدلینگ به فاصله یک ماه، باعث بهبود خطوط و چین و چروک در افراد 35 تا 75 ساله میشود.در درمان اصلی میکرونیدلینگ دوقطبی، از روش فرکانس رادیویی میکرونیدلینگ استفاده می شود..
. افزودن کلاژن جدید باعث بهبود بافت پوست می شود و به عنوان درمانی برای پوست های چین و چروک دار برای کل صورت انجام می شود.علیرغم اینکه این روش درمانی، یک درمان ملایم تر است، هیچ وقت از کار افتادگی ندارد و هیچ اثری بر جای نمی گذارد.

  • کرم های ضد چین و چروک

تاثیر کرم ضد چین و چروک به مواد فعال و مدت زمانی که استفاده می کنید، بستگی دارد.

 

بهترین ترکیبات ضد چین و چروک که باید جستجو کرد عبارتند از:

  •  رتینول:

رتینول موثرترین ماده موجود برای مبارزه با چین و چروک است. باعث افزایش گردش سلولی پوست و تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود که این مواد، باعث کاهش این خطوط می شود.با توجه به تحقیقات، استفاده از رتینول موضعی می تواند خطوط کوچک ناشی از پیری طبیعی را بهبود بخشد.

  • اسید گلیکولیک:

استفاده منظم از سرمی که حاوی اسید گلیکولیک (تا 14 درصد) باشد، به کاهش خطوط ریز، چین و چروک ها و مناطق آسیب دیده از نور خورشید کمک می کند. حتما از اسید گلیکولیک با غلظت کم شروع کرده و قبل از شروع به استفاده از آن، یک تست حساسیت یا آلرژی انجام دهید.

  • آنتی اکسیدان ها:

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین سی، می توانند با محافظت از کلاژن در برابر آسیب رادیکال های آزاد، به تقویت کلاژن کمک کنند. نیاسینامید که نوعی ویتامین ب 3 است، باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست می شود. ترکیبات آنتی اکسیدانی، معمولا در محصولات حاوی عصاره چای یا دانه انگور یافت می شود.

  • مرطوب کننده ها:

پوست پیر، توانایی کمتری در حفظ رطوبت دارد. در نتیجه پوست کم آب می شود و باعث مشخص تر شدن خطوط ریز و چین و چروک می شوند. می توانید با استفاده منظم از مرطوب کننده هایی که حاوی مواد فعالی هستند که پوست را آبرسانی و نرم می کنند، مانند نرم کننده ها و آبرسان ها، با چین و چروک های ناشی از کم آبی پوست مبارزه کنید. مرطوب کننده ها و سرم های حاوی اسید هیالورونیک و مرطوب کننده هستند، می توانند آب جذب کنند و باعث حجیم تر شدن پوست شوند.

 

تغییر سبک زندگی

  • سیگار کشیدن را ترک کنید.

نیکوتین، یکی از چهار هزار ماده شیمیایی موجود در سیگار، باعث کاهش جریان اکسیژن و مواد مغذی به پوست می شود، پیری پوست را تسریع می کند و باعث بروز چین و چروک های زودرس می شود. استعمال دخانیات می تواند باعث تجزیه کلاژن شود و احتمال ایجاد خطوط پیشانی و به طور کلی چین و چروک را افزایش دهد. هر چه مدت طولانی تری سیگار بکشید، خطر پیری زودرس پوست بیشتر می شود. با ترک سیگار، تا حدودی از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

  • استرس را مدیریت کنید.

هورمون استرس اولیه یعنی کورتیزول، تولید کلاژن را کاهش می دهد به همین علت، استرس باعث ایجاد چین و چروک می شود. بعلاوه، درهم کردن ابروها باعث عمیق‌تر شدن این خطوط می‌شود. هیچ روش پزشکی وجود ندارد که بتوان از پیری ناشی از استرس جلوگیری کرد. اما خواب کافی، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم  به مدیریت استرس و جلوگیری از تشدید پیری پوست کمک می کند. برای محافظت از سلامت پوست خود و دستیابی به نتایج دلخواه، به متخصصین پوست معتبر مراجعه کنید. از آنجایی که کرم‌های ضد چین و چروک بدون نسخه، محصولات آرایشی هستند که آزمایش‌های دقیقی را برای اثربخشی انجام نمی‌دهند، اثرات این کرم ها عموماً کوتاه‌مدت است. بهتر است استفاده از کرم های ضد چین و چروک را با سایر روش ها ترکیب کنید.

چرا پوست چروک می شود؟

با افزایش سن ، پوست  خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث بروز خطوطی می شود. آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید، سیگار کشیدن و کم آبی بدن نیز باعث از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست میشود.

 

سایر عوامل موثر در این مشکل شامل موارد زیر است:

  • استفاده مکرر از عضلات و ماهیچه های صورت، می تواند منجر به ایجاد خطوط روی صورت شود.
  • همچنین چین و چروک می تواند ناشی از برخی از داروها، آلاینده های محیطی و عوامل ژنتیکی نیز باشد.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش از سالن های برنزه کننده تا آفتاب گرفتن، یکی از شایع ترین علل مشکلات پوستی مختلف از جمله چین و چروک است.

چین و چروک، خطوطی هستند که با افزایش سن و بخصوص در طراف عضلاتی که بیشتر از آنها استفاده میشود، ظاهر می شوند و با گذشت زمان نیز مشخص تر می شوند. از آنجایی که با افزایش سن، لایه‌های پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و نازک‌تر و خشک‌تر می‌شوند، پوست مانند گذشته قادر به محافظت و ترمیم خود نیست و همین امر باعث ایجاد این خطوط می شود.

آیا روش های درمانی این مشکل پر هزینه است؟

از آنجایی که نمیتوان از ایجاد این خطوط اجتناب کرد، بسیاری از شرکت ها، روش ها و درمان هایی را ارائه میدهند که برخی از آنها بسیار گران است.
با این تفاسیر، هنوز هم راه های کم هزینه تری برای درمان این خطوط وجود دارد. از خرج کردن بیش از حد برای کرم های ضد چین و چروک خودداری کنید. موثر ترین روش های درمان این خطوط با حداقل محصولات و حداقل هزینه ها انجام می شود. در نهایت سعی کنید که از محصولات پزشکی استفاده کنید، زیرا هم قابل اعتماد تر و موثر تر و هم ارزان تر است.

چگونه با تغییر شیوه زندگی ، به کاهش چین و چروک کمک کنیم؟

  • به پشت بخوابید

به عقیده کارشناسان بهتر است هر شب، هشت ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید تا به تقویت سلامت جسمی و روانی خود کمک کنید. کمبود خواب باعث حس افسردگی می شود. افسردگی نیز، باعث انقباض بیشتر عضلات صورت و پیشانی و دهان و در نتیجه پیدایش این خطوط میشود. برخی از متخصصان بر این باورند که خوابیدن به پهلو و یا شکم منجر به ایجاد خطوطی در قسمت چانه، گونه و پیشانی می شود. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و کلاژن به همراه افزایش سن، به این روند کمک می کند. برای به حداقل رساندن خطر چین و چروک در هنگام خواب، به پشت بخوابید.

  • غذا هایی از قبیل ماهی سالمون، بیشتر بخورید.

بیشتر از غذاهایی که از پروتئین تشکیل شده اند استفاده کنید، زیرا بخش عمده ای از پوست از پروتئین تشکیل می شود.
. ماهی منبع خوبی از پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد پروتئین های غذایی را در پوست ادغام کند.
مصرف پروتئین کافی تضمین می کند که بدن شما میتواند سلامت پوست را تامین کند.

  • چشمک نزنید.

استفاده مکرر از عضلات صورت، باعث ایجاد:

  • خط های افقی بلندی که می‌توانند پیشانی را تحت تأثیر قرار می دهند،
  • خطوط پنجه کلاغی که در کناره‌های چشم ظاهر می‌شوند
  • خط های عمودی بین چشم‌ها و خطوط خاصی در اطراف دهان که در اثر اخم ظاهر می‌شوند، می شود.

از آنجایی که انقباضات عضلات صورت بخش بسیار مهمی از ارتباطات غیرکلامی است، انجام ندادنش، بسیار سخت است. استفاده از عینک در صورت نیاز، راه خوبی برای کاهش چین و چروک دور چشم است.

  • اسلاتر  آلفا هیدروکسی اسیدها

اسیدهای آلفا هیدروکسی، جزو درمان‌های بدون نسخه برای رفع چین و چروک است که در مطب پزشک و با غلظت بیشتری برای کاهش این خطوط استفاده می شود. در صورت استفاده مناسب می توانند از شدت انواع خاصی از چین و چروک، بکاهند.

  • صورت خود را بیش از حد نشویید

برای اینکه صابون کثیفی را از بین ببرد، باید چربی ها را حل کند. از آنجایی که پوست ما به طور طبیعی چربی تولید می کند، مهم است که مطمئن شویم این چربی طبیعی دوباره، بوجود آمده است. برخی از افراد، به‌ویژه افراد مسن، در انجام این کار مشکل دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد تا از یک مرطوب‌کننده آبرسان خوب صورت یا  صابونی که خاصیت مرطوب‌کنندگی در آن وجود دارد، استفاده کنند. از محصولات ملایمی استفاده کنید که رطوبت طبیعی پوست را از بین نبرند تا به کاهش این خطوط پوست کمک کند.

 

 

از همراهی شما متشکریم و امیدواریم نهایت استفاده از این مقاله را ببرید.

برای بازدید از محصولات سایت ما، این قسمت را کلیک کنید.

 

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »