با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

انواع مختلف پوست
تاریخ : می 28, 2022
نویسنده : Sogand Akbari

انواع مختلف پوست

انواع مختلف پوست : پوست چرب،خشک،نرمال و مختلط

امروز قصد داریم تا شما  را با انواع مختلف پوست و همچنین نوع پوست خودتان، تنها با انجام دادن یک آزمون ساده در سایت آرایش روز آشنا کنیم.

پس با ما تا انتهای این مقاله تخصصی همراه باشید.

نمی دانید چه نوع پوستی دارید؟ این آزمون را انجام دهید تا متوجه شوید.

انواع مختلف پوست : پوست خشک، پوست نرمال، پوست چرب و پوست مختلط آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمیدانید چه نوع پوستی دارید؟ این آزمون را انجام دهید تا متوجه شوید. آزمونی برای تشخیص نوع پوست و بهترین نکات برای مراقبت از پوست.

بزرگترین بخش اندام ما، پوست است و مراقبت از آن امری حیاتی است. مراقبت از پوست هم یک علم و هم یک هنر است که باید با دقت و سنجیده انجام شود. مهمترین جنبه مراقبت از پوست،  داشتن یک روتین ۱۰ مرحله یا استفاده از محصولات عجیب و غریب نیست، بلکه پیدا کردن محصول مناسب و کارآمد برای پوستتان است.

متاسفانه محصولات مراقبت پوستی، معجون جادویی و یکسانی ندارند. بنابراین نیاز است تا نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید نهایت استفاده را از محصولات مراقبت پوستی ببرید و نیازهای پوست را برطرف کنید.

 چرا تشخیص نوع پوست از اهمیت خاصی برخوردار است؟

 وقتی صحبت از مراقبت از انواع مختلف پوست به میان می‌آید بسیاری از ما می‌خواهیم که از محصولات مناسب پوست خود استفاده کنیم اما نمی‌دانیم چگونه؟

امروزه بازار محصولات مراقبت پوستی است که به صورت مخصوص برای انواع مختلف پوست  طراحی شده است. بنابراین تشخیص نوع پوست می‌تواند به شما در خرید محصول مناسب پوستتان کمک کند و نگرانی شما را بدون هیچ گونه ضرر و عوارض جانبی برطرف کند.

تشخیص نادرست نوع پوست می‌تواند باعث تشدید شرایط نامناسب پوستتان شود و منجر به تولید بیش از حد چربی، جوش، آکنه و یا حتی خشکی شود. از آنجا که هر فرد دارای نوع پوست منحصر به فردی است به طور کلی می‌توان آنها را به چهار دسته اصلی طبقه بندی کرد.

در این بخش آزمون قرار دارد که می‌توانید به کمک آن نوع پوست خود را تشخیص دهید. آزمون را انجام دهید.

مرحله اول:

 صبح، صورت خود را با پاک کننده ملایم و دلخواه خود بشویید. اطمینان حاصل کنید که از فرمولاسیونی ملایم استفاده می کنید که به پوست تان آسیب نمی رساند.

مرحله دوم:

سپس صورت خود را با یک دستمال نرم خشک کنید.

 مرحله سوم:

به مدت یک ساعت از هیچ محصولی بر روی پوستتان استفاده نکنید.

 مرحله چهارم:

بعد از یک ساعت یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و به طور یکنواخت روی صورت خود بگذارید و به آرامی ضربه بزنید.

 مرحله پنجم:

به دستمال کاغذی نگاه کنید و به راحتی نوع پوست خود را تشخیص دهید.

آنچه که نتایج نشان خواهند داد:

 

1. روی پوستتان چربی و درخشندگی و براقی حس خواهید کرد.

دستمال کاغذی: دستمال کاغذی لک شده و روغنی میشود.

این به این معناست که پوست چربی دارید.

 

2. پوست شما سفت و خشک می شود حتی ممکن است کمی پوسته پوسته شود و یا خارش داشته باشد.

دستمال کاغذی: دستمال کاغذی به صورت تکه تکه های ریز خواهد شد.

این به این معناست که پوست خشکی دارید.

 

3. در ناحیه تی زون صورت خود احساس چربی می کنید،  بینی شما می درخشد در حالی که پوست گونه های شما ممکن است معمولی و یا خشک باشد.

 دستمال کاغذی: روی دستمال کاغذی به شکل تی لکه میشود و منطقه تی زون صورتتان روی دستمال مانند آینه می شود.

این به این معناست که شما پوست ترکیبی دارید.

 

4. روی پوستتان نه خیلی احساس خشکی می کنید و نه خیلی حس چربی دارید.

دستمال کاغذی: بافت دستمال کاغذی واضح خواهد بود.

این به این معناست که شما پوست نرمالی دارید.

 

 این نوع های مختلف پوست به چه معناست؟

پوست چرب

پوست چرب
نمایی از پوست چرب

پوست های چرب به دلیل تمایل پوست به تولید بیش از حد سبوم (چربی) ، به خصوص در نواحی صورت و گردن، درخشندگی دائمی دارند.

تولید بیش از حد چربی می تواند منافذ شما را مسدود کند. همچنین باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن ها و منجر به جوش و آکنه شود.

یکی از نگرانی ها برای پوست های چرب اغلب کومدون هایی مانند جوش های سرسیاه و سرسفید هستند که به دلیل تجمع سلول های مرده، کثیفی و چربی در منافذ ایجاد می شوند.

با این حال، نکته مثبت این امر این است که احتمالا روند پیری شما کندتر میشود، زیرا چربی های طبیعی از پوست محافظت می کنند و از بروز چین و چروک و پیدایش خطوط ریز جلوگیری می کنند.

نکات مراقبت از پوست:

از نظر محصولات مورد نیاز، به دنبال فرمولاسیون های سبک تر و آبرسان تر باشید که بیشتر بر پایه آب هستند و ظاهری مات دارند.

لایه برداری منظم با موادی مانند اسید سالیسیلیک، استفاده از تونر و اسپری آب بدون الکل و پاکسازی دوگانه دو بار در روز می تواند به از بین بردن ناخالصی ها و چربی اضافی، به متعادل کردن سطح رطوبت پوست شما کمک کند. از استفاده بیش از حد مواد آرایشی کمدوژنیک (کومدون زا) ، که می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه نیز شود، خودداری کنید.

 

پوست خشک

نمایی از پوست خشک
نمایی از پوست خشک

پوست خشک، نوعی دیگر از انواع مختلف پوست است که باعث میشود گاهی احساس سفتی، خشکی و یا حتی زبری کنید. خاصیت ارتجاعی پوست های خشک،  پایین است و منجر به لک شدن یا خارش می‌شود. این اتفاق به دلیل عدم تولید چربی طبیعی می افتد که عمدتاً تحت تأثیر ژنتیک و همچنین عوامل خارجی مانند تغییرات هورمونی، شرایط آب و هوایی و  سبک زندگی است.

مزیت داشتن پوست خشک این است که منافذ پوست کوچکتر است، بنابراین نه تنها پوست کمتر چرب به نظر می رسد، بلکه کمتر مستعد آکنه است.

نکات مراقبت از پوست:

کمی چربی و روان‌کننده‌های طبیعی باید جبران شود، بنابراین محصولاتی بر پایه‌ چربی یا کرمی انتخاب کنید. استفاده از مرطوب کننده ها به پوست کمک می کند تا پوست رطوبت طبیعی خود را بازیابد و سطح پوست را تقویت کند. روغن‌های صورت که دارای اسید اولئیک بالا مانند روغن آووکادو و روغن بادام شیرین اند می‌توانند همراه با مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های معمولی به تغذیه پوست شما کمک کند.

 

 

پوست مختلط

نمایی از پوست مختلط
نمایی از پوست مختلط

پوست مختلط بر اساس ناحیه تی زون ( پیشانی، بینی و چانه) چرب، تشخیص داده میشود. قسمت‌های چرب‌تر پوست به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد می‌شوند، در حالی که قسمت‌های خشک‌تر فاقد سبوم و چربی‌های ضروری هستند. این نوع پوست ، نوعی خاص از پوست  است زیرا برای دستیابی به تعادل پوستی مناسب باید به مسائل مختلف به طور همزمان رسیدگی شود.

نکات مراقبت از پوست:

درمان های هدفمند مختلفی باید برای قسمت های مختلف صورت استفاده شود. برای مناطق چرب پوست از یک لایه بردار و یک ژل مرطوب کننده ملایم  استفاده کنید تا از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری شود. از سوی دیگر، برای نواحی خشک از یک مرطوب کننده کرمی بر پایه روغن برای آبرسانی و تغذیه پوست استفاده کنید. همه این موارد با هم به بازیابی تعادل پوست کمک می کند.

 

پوست نرمال

پوست نرمال
نمایی از پوست نرمال

پوست نرمال قطعاً نعمت است، زیرا ترکیبی عالی از پوست است که نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است. سطح رطوبت و سبوم متعادل است و باعث میشود منافذ پوست کوچک، گردش خون خوب و رنگ پوست یکنواخت شود. حتی جوش های گاه و بی گاه و یا خشکی دوره ای پوست به سرعت از بین می رود.

نکات مراقبت از انواع مختلف پوست: از آنجایی که پوست شما خیلی چرب، خشک یا حساس نیست، این آزادی را دارید که محصولات و فرمول های جدید را بدون ترس از واکنش بد پوست امتحان کنید. با این حال، با پاکسازی پوست، آبرسانی و استفاده از کرم ضد آفتاب هر روز برای درخشندگی و متعادل نگه داشتن پوستتان از آن  به خوبی محافظت کنید. پوست معمولی بیشتر مستعد پیری است و یکی از اولین پوست هایی است که علائم پیری را نشان می دهد.

بنابراین، بهتر است برای پیشگیری از پیری و مراقبت از پوست، استفاده از فرمول های آبرسان و ضد پیری را در 20 سالگی شروع کنید.

 

ممنون بابت همراهی شما. برای بازدید از محصولات سایت ما، روی این بخش کلیک کنید.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »