با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

جوان سازی پوست با ماساژ صورت
تاریخ : ژانویه 4, 2022
نویسنده : Meysam

جوان‌سازی پوست صورت با ماساژ

جوان‌سازی پوست صورت با ماساژ

 

جوان‌سازی پوست صورت ، آرزوی هر بانویی است که به سلامتی پوست و زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهد.راه‌ها و داروهای متنوعی برای رسیدن به این آرزو وجود دارد.

بعضی از این روش‌ها بسیار پرهزینه و همچنین پرخطر هستند اما جوانسازی با استفاده ماساژ پوست صورت یکی از روش‌های بی دردسر و کم هزینه می‌باشد.

ماساژ عضلات و اعضای مختلف بدن همواره آرامبخش بوده‌اند ولی نکته‌ای که در ماساژ پوست صورت وجود دارد این است که ماساژ پوست صورت علاوه بر آرامبخش بودن، برای حفظ زیبایی و جوانی پوست موثر هستند.

ماساژ صورت نباید برایتان کسل کننده باشد

 

می‌توانید روزانه با انجام ۳۰ دقیقه ماساژ صورت که به آن ورزش پوست هم گفته می شود ، جهت جوان‌سازی پوست و جلوگیری از چین و چروک صورتتان آن را انجام دهید.

ماساژ مداوم و مرتب پوست صورت علاوه بر اینکه از ایجاد چین و چروک بر پوست جلوگیری می‌کند به جوان‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند که در نتیجه باعث جوانی چهره‌تان خواهد شد.

ماساژ و در کل تحریک اصولی پوست و منافد پوستی با حرکات و مالش‌های حساب شده بر روی آن، باعث تاثیرات مثبت خواهد شد که فواید بسیاری برای پوست و به‌خصوص صورت دارد.

فواید ماساژ پوست صورت

 

  • جلوگیری از پیری پوست صورت
  • کاهش استرس و تنش‌های عضلات صورت
  • اکسیژن رسانی بیشتر به پوست ( به خصوص در پوست های خشک)
  • بازسازی و ترمیم پوست
  • قوی شدن عضلات صورت
  • افزایش جریان خون می‌شود
  • کاهش چین و چروک ریز و کم عمق در صورت
  • تسکین برخی دردهای میگرنی
  • از بین بردن و کم رنگ شدن برخی خطوط در صورت مثل خط اخم
  • بازگشت استحکام اولیه پوست
  • شادابی و نشاط دوباره صورت

۱- جلوگیری از پیری و چروک پوست

 

جلوگیری از پیری و چروک پوست

 

همه پیر می شوند و از علائم طبیعی پیری و بالا رفتن سن، ایجاد چروک در پوست است. اما گاهی اوقات بر اثر عواملی مانند آلودگی، استرس، تغذیه نامناسب، اختلال در خواب و … روند پیری و چروک شدن پوست سریع تر اتفاق می افتد و حتی بیشتر می شود.

یکی از راه هایی که می توان جلوی چروک شدن غیرطبیعی و زیاد پوست صورت را بگیریم، استفاده از ماساژ صورت است.

 

۲- استرس را کاهش می دهد

 

استرس را کاهش می دهد

 

طبق یک تحقیق منتشر شده در مجله Biomedical؛ از فواید ماساژ صورت این است که: سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند. اینکار باعث کاهش سطح اضطراب و استرس و بهتر شدن خلق و خوی فرد می شود.

صدها نقطه عصبی و تحریک پذیر روی صورت وجود دارد که به نقاط دیگر بدن متصل هستند. هنگامی که در ماساژ این نقاط فشار داده می شوند بدن به آن پاسخ می دهد و بر عملکرد دیگر ارگان ها تأثیر می گذارد.

 

۳- رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست صورت

 

رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست صورت

 

وفتی صورت خود را ماساژ می دهید، جریان خون در ناحیه بیرونی صورت افزایش می یابد. در نتیجه باعث افزایش رسیدن اکسیژن و مواد دیگر به پوست صورت شده و پوست را شاداب و جوان میکند.

 

۴- بازسازی و ترمیم پوست

 

بازسازی و ترمیم پوست

 

وقتی با ماساژ جریان خون زیاد می شود. در نتیجه پوست پاکسازی می شود و همچنین ماساژ صورت باعث تولید بیشتر کلاژن در پوست می شود کلاژن برای ترمیم قسمت های آسیب دیده پوست مانند جای جوش ها، لک و … لازم است.

 

۵- عضلات صورت را قوی می کند

 

عضلات صورت را قوی می کند

 

همه بدن ما از عضله تشکیل شده، صورت هم دارای عضلات ریز و ظریف است. که با ماساژ صورت می توانید این عضلات را قوی کنید در نتیجه از افتادگی و ایجاد چروک در چهره خود جلوگیری کنید.

ماساژ صورت باعث می شود عضلات صورت قوی شوند و پوست در برابر چروک هایی که براثر اخم کردن، خندیدن و… ایجاد می شود مقاوم تر شود و این چروک ها روی صورت کم تر ایجاد شوند.

 

ماساژ صورت چگونه موجب زیبایی، شادابی و جوانی پوست می‌شود؟

 

تاکنون به طور مختصر و خلاصه با فواید بی‌نظیر ماساژ صورت آشنا شدید و متوجه شدید که یکی از عالی‌ترین فواید ماساژ، جوان‌سازی و زیبایی پوست صورت است.

اما ماساژ چگونه به این زیبایی و جوان‌سازی کمک می‌کند؟

ماساژ پوست باعث درخشندگی و در نتیجه زیبایی صورت می‌شود.همچنین ماساژ صورت، رنگدانه‌های مزاحم و ناخواسته را کاهش می‌دهد.این رنگدانه‌ها بطور ناخواسته در زیر پوست رشد می‌کنند و دلیل آن اغلب وجود ناخالصی و کمبود کلاژن است.

همچنین ماساژ و مالش پوست صورت، به طور عمده باعث افزایش کلاژن شده و این رنگدانه‌های مزاحم را به حداقل می‌رساند.اما با کاهش کلاژن در پوست باعث ایجاد چین و چروک می‌شود که ماساژ درمانی، این کمبود را جبران کرده و باعث جوانی و پیشگیری از خراب شدن پوست می‌گردد.

ماساژ صورت با حذف مویرگ‌های پاره پوست، باعث زیبایی و سلامت آن می‌شود. پاره‌گی مویرگ‌های پوستی، باعث ایجاد خطوط قرمز و بنفش بر روی پوست شده که ماساژ آن، پس از یک مدت کوتاه و مداوم، این خطوط را از روی پوست شما حذف می کند.

 

این ماساژ مجعزه‌آسا را چگونه به صورت خود هدیه دهیم؟

 

ماساژ صورت

 

قبل از شروع آموزش ماساژ صورت باید بگم انواع مختلف ماساژ برای صورت وجود دارد. اما من ساده ترین ماساژ را به شما می گویم تا بدون درد سر و هرجا که هستید بتوانید راحت اینکار رو انجام بدهید.

 

نکاتی قبل از  شروع آموزش ماساژ صورت باید بدانید :

 

  • این ماساژ در ۳ الی ۱۰ دقیقه انجام میشه و می تونید آن را به دو قسمت ۲ الی ۳ دقیقه الی در شب و صبح تقسیم کنید تا خیلی ازتون وقت نگیره.
  • برای ماساژ می توانید از هر نوع کرم چه طبیعی و چه شیمیایی استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنم از کرم های طبیعی مثل زیتون و نارگیل استفاده کنید.
  • قبل از شروع ماساژ دست و صورت خود را بشویید و بهتر است مواد آرایشی روی صورت نباشد.
  • اگر ماساژ صورت را با زیتون، نارگیل، عصاره گل رز و…  دیگر روغن های طبیعی انجام دهید یک تیر و دونشان است و هم زمان می توانید از یک ماسک طبیعی هم استفاده کنید.
  • این ماساژ را می توانید خیلی راحت هنگامی که کرم معمولی که هر روزتون رو میزنید، انجام دهید و برای آن وقت جدا نگذارید.

 

آموزش ماساژ صورت :

 

این آموزش ماساژ صورت ۸ مرحله دارد که برای هر مرحله به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ ثانیه وقت لازم است که در کل ۲ تا ۳ دقیقه طول می کشد.

بهتر است دوبار در روز، مثلاً صبح موقع بیدار شدن و شب قبل از خواب انجام دهید. اما اگر وقت ندارید هر روز یک دفعه لااقل آن را انجام دهید. البته اگر وقت بیشتری دارید می توانید زمان انجام هر مرحله را دو برابر کنید.

 

۱- آماده کردن کرم

 

هر کرمی که دوست دارید را انتخاب کنید. ابتدا کرم را روی دست خود بزنید و چند بار دستان را بهم بمالید تا کرم روی کف دستتان گرم و پخش شود. و بعد با حرکت دورانی آن را روی تمام صورت و گردن خود پخش کنید.

 

۲- ضربه زدن و آماده کردن پوست برای ماساژ

 

با نوک انگشتان به تمام صورت و گردن خود ضربه بزنید درست مانند کاری که دستگاه های ماساژ می کنند. اینکار باعث جریان بهتر خون روی صورت می شود این عمل را ۳۰ ثانیه انجام دهید.

 

۳- ماساژ پیشانی

 

  • دست خود را از وسط ابروها به اطراف پیشانی بکشید. ۵ الی ۶ بار اینکار را انجام دهید.
  • از وسط پیشانی شروع کنید سر انگشتان دو دست را بصورت دورانی روی تمام پیشانی ۱۰ ثانیه بچرخانید.

 

با این دو حرکت چروک های اطراف ابروها و روی پیشانی که بر اثر اخم یا بالا زدن ابرو ها ایجاد می شود باز می شوند.

 

۴- ماساژ دور چشم ها

 

حالا نوبت دور چشم هست. پوست اطراف چشم نازک و شل است. بنابراین نیاز به ماساژ ندارد.  تنها با سر انگشتان به پوست اطراف چشم ضربه بزنید تا جریان خون در این ناحیه افزایش یابد. اینکار را هم ۱۰ الی ۱۵  ثانیه انجام دهید.

این حرکت به خوابیدن پف زیر چشم هم کمک می کند.

 

۵- ماساژ گونه ها

 

بعد از آن نوبت گونه ها می رسد. دو دست خود را با فشار متوسط از اطراف بینی به طرف گوش ها بکشید و این حرکت را  حدود ۱۰ بار تکرار کنید.

 

۶- ماساژ دور لب و چانه

 

  • نوک انگشتان را از وسط و بالای لب بلایی به اطراف لب بالا بکشید ۴ الی ۵ بار
  • اطراف لب و چونه را با نوک انگشتان و حرکت دورانی کوچک برای ۱۰ ثانیه ماساژ دهید.
  • دو دست خود را  به حالت زاویه دار بگیرید روی خط خنده قرار دهید و و از کنار بینی به سمت چانه ۴ الی ۵ بار بکشید تا چروک های خنده باز شوند.

 

۷- ماساژ زیر چانه

 

دو انگشت شصت خود را زیر چانه قرار دهید  و در حالی که دیگر انگشتان روی گونه ها قرار دارند، از وسط چانه به طرف زیر گوش خود بکشید این حرکت را هم ۴ الی ۵ بار انجام دهید.

این حرکت هم زمان زیر چانه و قسمت پایین گونه ها را ماساژ می دهد.

 

۸- ماساژ گردن

 

۹- و در آخر باید گردن را ماساژ دهیم. برای اینکار دو دست خود را از زیر چانه به سمت پایین گردن ۵ الی ۶ دفعه می کشیم و بعد برعکس از پایین گردن دست خود را به بالا  ۶-۵ بار می کشیم.

 

توجه:

 

بعد از ماساژ اگر کرم دور چشم یا تقویت کننده خاصی استفاده می کنید آن را روی پوست صورت خود بزنید. چون پوست به خوبی آماده شده و خیلی خوب می تواند مواد را جذب کند.

برای پوست هایی که مستعد جوش هستند اگر از روغن های طبیعی و مصنوعی مانند زیتون نارگیل و … استفاده می کنید که حاوی چربی هستند. بهتر است بعد از ماساژ صورت خود را با آب و صابون بشویید تا چربی روی پوست نماند و ایجاد جوش نکند.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »