با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

آموزش خط چشم دنباله دار
تاریخ : می 16, 2022
نویسنده : Meysam

خط چشم دنباله دار

خط چشم دنباله دار یکی از محبوبترین و در عین حال یکی از سخت ترین تکنیک های آرایش است . درست است که کمی مشکل به نظر می رسد، به خصوص اگر مبتدی هستید ؛ اما زمانی که قلق آن را پیدا کنید بسیار ساده است و می تواند مکمل عالی برای رژ لب قرمزتان باشد. در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه یک خط چشم دنباله دار عالی بکشید . چه در آرایش ماهر باشید و چه یک مبتدی فرقی ندارد چون ما نکات و ترفندهای عالی و مفیدی را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک میکند بدون توجه به فرم چشم هایتان ، در کشیدن این نوع خط چشم مهارت پیدا کنید .

خط چشم دنباله دار چیست؟

خط چشم دنباله دار خط چشمی است که روی خط مژه بالایی چشم مانند خط چشم معمولی اعمال می شود. با این حال، بر خلاف خط چشم معمولی، از گوشه بیرونی چشم امتداد می یابد و کمی خمیده می شود و نوک تیز است. این نوع خط چشم اغلب با خط چشم گربه ای اشتباه گرفته می شود، که آن هم نوعی خط چشم دنباله دار است اما آنها دو نوع خط چشم متفاوت هستند . خط چشم گربه ای معمولا خیلی پهن نیست، و مانند یک خط چشم معمولی است و تنها تفاوت آن در این هست که انتهای خط چشم را به گونه ای میکشیم که شکلی مثلث مانند در انتها داشته باشد . و سپس تا آن را تا خط مژه پایین امتداد می دهیم . به این ترتیب در گوشه بیرونی چشم کشیده تر شده و ظاهری مانند چشم گربه پیدا می کند . از طرف دیگر خط چشم دنباله دار معمولاً فقط روی خط مژه بالایی کشیده می شود و به خط مژه پایین متصل نمی شود .در واقع خطی صاف است که در انتها دنباله دارد و میتوان آن رانازک و یا ضخیم کشید .

چه زمانی خط چشم دنباله دار بکشیم ؟

استفاده از خط چشم دنباله دار می تواند به چشم ها ظاهری جذاب و گیرا ببخشد. بنابراین، اگر می خواهید توجه را به چشمان خود جلب کنید، یک خط چشم دنباله دار این کار را برای شما انجام می دهد . با این حال، البته فقط این نیست ، خط چشم دنباله دار می تواند باعث زیبا تر شدن فرم چشم ها ، و همچنین درشت و کشیده تر به نظر آمدن آن ها شود . علاوه بر این خط چشم دنباله دار باعث متقارن به نظر آمدن چشمانتان می شود . این تکنیک می تواند سخت و حتی چالش برانگیز به نظر برسد اما حقیقت این است که این تکنیک می تواند بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد. نکته کلیدی برای دستیابی به یک خط چشم دنباله دار زیبا کمی تمرین است، اما مهمتر از آن دانستن شکل و فرم چشمتان است. قبل از اینکه به نحوه انجام خط چشم دنباله دار بپردازیم، بیایید به اشکال مختلف چشم بپردازیم .

انواع فرم چشم :

  • چشم بادامی بیضی شکل که گوشه داخلی چشم باریک و گوشه بیرونی کمی رو به بالا است .
  • چشمهای گرد و درشت اطراف مردمک چشم سفید است و به پلک بالا یا پایین متصل نیست.
  • چشمان کوچک در مقایسه با بقیه اجزای صورت کوچکتر به نظر می رسند و فاصله کمتری بین مژه ها و استخوان ابرو وجود دارد .
  • چشم های نزدیک به هم – همان طور که از اسمش مسخص است ، چشم هایی هستند که که فاصله کمی بینشان وجود دارد .
  • چشم های دور از هم – برعکس مورد قبلی ، در این مورد فضای بیشتری بین دو چشم وجود دارد .
  • چشمهای رو به بالا – گوشههای بیرونی چشمها به سمت بالا متمایل هستند و پلک پایینی نسبت به پلک بالا مشخص تر است .
  • چشمهای رو به پایین – گوشههای بیرونی چشمها به سمت پایین و به سمت گونه ها متمایل است .
  • پلک افتاده – در این مورد استخوان ابرو بزرگ تر است و افتادگی لایه ای از پوست پشت چشم باعث به وجود آمن چینی می شود.و به همین دلیل وقتی که چشم ها باز هستند پلک قابل مشاهده نیست
  • چشم های تک پلک – در این مورد ، چین و یا چروکی که پشت چشم را به دو قسمت استخوان ابرو و پلک تقسیم می کند وجود ندارد . برای مثال چشم های اکثر مردم چینی به این شکل است

نحوه کشیدن خط چشم دنباله دار

اکنون که میدانیم خط چشم دنباله دار دقیقاً چیست و چه زمانی باید آن را کشید ، بیایید در مورد نحوه انجام آن صحبت کنیم. ابتدا باید نوع خط چشم خود را انتخاب کنید. سه نوع خط چشم اصلی وجود دارد، خط چشم مایع، خط چشم ژله ای و خط چشم مدادی . خط چشم مایع یا ژله ای نتیجه ای پررنگ و جذاب خواهد داشت اما در عین حال ، کار کردن با آن سختتر است و ممکن است باعث ایجاد کثیفی و لک در اطراف خود شود . اگر مبتدی هستید، ممکن است احساس کنید که هنگام استفاده از خط چشم مایع یا خط چشم ژله ای تسلط زیادی ندارید . کار با خط چشم مدادی آسانتر است و در آن تسلط بیشتری خواهید داشت همچنین کاملا برای مبتدیان مناسب است! به دنبال یک خط چشم مدادی باشید که خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد، باید به اندازه ای نرم باشد که برای کشیدن آن مجبور نباشید چشم ها را بکشید. با این حال، مداد نباید خیلی هم نرم باشد زیرا در این صورت تسلط کافی روی خط چشم نخواهید داشت و نتیجه مورد نظرتان را نخواهید گرفت .
مدادهای خط چشم RAL مناسب هستند زیرا به اندازه کافی نرم هستند ، به علاوه، چشم را تحریک نمی کنند و ضد حساسیت هستند. ( این خط چشم دارای ۵ رنگ است )

نوآمی پیشنهاد میکند که اگر می خواهید از خط چشم مدادی برای راحتی کار استفاده کنید، اما همچنین می خواهید ظاهری چشمگیر داشته باشید، ازخط چشم مدادی مشکی رنگ RAL استفاده کنید تا خط چشم دنباله دار خود را با استفاده از سری نازکش ، صاف و زیبا بکشید . سپس آن را با سایه چشم Black Magic آن را تکمیل کنید تا خط چشم دنباله دار خود را تیره کرده و به آن ظاهری تیره و جذاب بدهید.

کار را با آرایش و سایه بِیس چشم شروع کنید .

بعد از اینکه نوع خط چشم خود را انتخاب کردید، ابتدا از سایه چشم شروع می کنیم ( البته اگر میخواهید در آرایش چشمتان سایه داشته باشید ) . برای یک آرایش چشم ساده تر،می توانید پرایمر سایه چشم و سپس یک رنگ پایه روی پلک ها بزنید. و در نهایت نوبت خط چشم دنباله دار است .

*مراحل زیر روش کشیدن خط چشم دنباله دار را به شما نشان می دهد و از هر نوع خط چشمی که استفاده می کنید ، می توانید
مراحل زیر را دنبال کنید .

زدن خط چشم :

خط چشم را از بالای خط مژه مانند خط چشم معمولی شروع کنید. برای شروع از خطوط کوچیک و نازک شروع کنید و سپس به اندازه ای که مورد نظرتان است به ضخامتش اضافه کنید .

دنباله خط چشم :

سپس باید دنباله خط چشمتان را بکشید . برای این کار از مژه پایینی خود به عنوان راهنما برای به دست آوردن زاویه مناسب استفاده کنید. پس از پیدا کردن زاویه مورد نظر ، خط چشم خود را به سمت بیرون بکشید. پس از انجام این کار، می توانید آن را به اندازه ای که میخواهید پر کنید تا پهن تر شود .

نکاتی در مورد چشم بادامی: خط چشم را از گوشه داخلی شروع کنید و به صورت نازک تا قسمت بیرونی خط مژه بالایی بکشید . هنگامی که به قسمت بیرونی رسیدید، شروع به ضخیم تر کردن آن کنید. دنباله خط چشم را تا قسمتی که چین پلک شروع می شود ادامه دهید .

نکاتی برای چشمهای گرد: برای کشیده تر کردن چشم، خط چشم خود را از گوشه بیرونی شروع کرده و امتداد دهید . طول خط چشمتان باید به اندازه ابرویتان باشد . همچنین می توانید این کار را به صورت برعکس نیز انجام دهید . یعنی از قسمت بیرونی شروع کرده و خط چشم را تا میان پلک ادامه دهید .

نکاتی برای چشمان کوچک : برای بزرگ تر به نظر آمدن چشم ها یک خط چشم دنباله دار را طبق مراحل اولیه کلی روی خط مژه بالایی بکشید و سپس همین کار را روی خط مژه پایینی انجام دهید و یک دنباله کوچک را به جای بالا، کمی به سمت پایین متمایل کنید .

نکاتی برای چشمهای نزدیک به هم : برای اینکه چشمها با فاصله تر به نظر برسند، خط چشمی نازک را از گوشه بیرونی امتداد دهید و برای قسمت دنباله با کشیدن خطی که از گوشه بیرونی چشم به خط چشم فعلی وصل می شود مثلثی ایجاد کنید و آن را پر کنید. برای کمک به باز تر دیده شدن چشمها، سایههای هایلایت را روی گوشه داخلی چشم یعنی روی مجرای اشکی بزنید .

نکاتی برای چشم های دور از هم: خط چشم خود را از گوشه داخلی شروع کنید و به سمت گوشه های بیرونی حرکت کنید و ضخامت یکسانی را در سراسر خط مژه بالایی حفظ کنید. این نوع چشم ها نیازی به دنباله بلندی ندارند، فقط دنباله آن را در گوشه بیرونی به سمت بالا کمی امتداد دهید و یک نوک مثلثی کوچک ایجاد کنید.

نکاتی برای چشمهای رو به بالا: باید خط چشم را هم روی مژههای بالا و هم پایین بکشید. با خطوط نازک شروع کنید، سپس لبه بیرونی خط پایین مژه را پهن کنید. یک دنباله کوچک به خط چشم بالایی اضافه کنید و سپس با استفاده از خطوط نازک آن را به خط چشم پایین متصل کنید.

نکاتی برای چشم های رو به پایین: خط چشم خود را بسیار نازک از گوشه داخلی چشم بکشید ، و فقط انتهای آن را کمی پهن کنید. خط چشمتان را به سمت شقیقه ها و یا چین پلک امتداد دهید و دقت کنید که طولانی تر از ا برویتان نشود .

نکاتی برای چشم هایی با پلک افتاده : ترفند برای پلک های افتاده این است که مطمئن شوید خط چشم شما قابل مشاهده است و توسط پلک ها پنهان نمی شود. برای اطمینان از این موضوع، از قسمت دنباله شروع کنید. نوک دنباله خط چشم خود را از جایی که پلک افتاده شروع می شود ایجاد کنید و به سمت گوشه داخلی چشم حرکت کنید. با خطی نازک شروع کنید و سپس آن را به اندازه دلخواه پهن کنید .

نکاتی برای چشم های تک پلک : چشم ها تک پلک یا باید یک خط چشم دنباله دار بسیار نازک و یا یک خط چشم دنباله دار بسیار پهن و چشمگیر داشته باشند. خط چشم نازک باید از وسط خط مژه بالایی شروع شود خط نازکی را به سمت لبه بیرونی بکشید، با یک دنباله نازک آن را امتداد دهید و سپس آن را میانی متصل کنید و داخلش را پر کنید . برای خط چشم پهن از خط چشم نازک شروع کنید و به افزودن لایه ها ادامه دهید تا پهن شود و پلکتان پوشیده شود . برای این کار به خوبی وقت بگذارید،و عجله نکنید تا هر دو طرف را تا حد امکان یکسان و قرینه بکشبد. اگر اشتباهاتی مرتکب شدید، لب ههای ناهموار یا لکههایی در اطراف خط چشم ایجاد شد نگران نباشید، میتوانید همیشه از یک گوش پاک کن آغشته به پاک کننده آرایش ( یا مرطو بکننده ) برای تمیز کردن آن استفاده کنید خط چشم دنباله دار می تواند کمی دشوار به نظر برسد اما با این حال اگر نکات گفته شده را دنبال کنید، در کمترین زمان در این کار مهارت خواهید یافت .

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »