با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

روغن مو
تاریخ : می 29, 2022
نویسنده : Sogand Akbari

روغن مو مزیت های استفاده از آن

روغن مو و پنج مزیت استفاده از آن و نحوه استفاده از آن برای دستیابی به بهترین نتایج

 

روغن مو
روغن مو و فواید استفاده از آن

با ما در سایت آرایش روز همراه باشید تا درمورد روغن مو و مزیت های استفاده از آن برای درمان مشکلات مربوط موهایتان مطلع شوید.

آیا تاکنون از روغن مو استفاده کرده اید؟

اگر استفاده نکرده اید، اکنون زمان شروع است. روغن موی خوب، یکی از بهترین روش ها برای داشتن موهایی درخشان و سالم است. اما همه روغن ها به یک اندازه تاثیر ندارند. این روغن ها، خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و محافظتی برای مو و پوست و به ویژه برای مو دارند. به همین دلیل برای بسیاری از افراد به یک محصول ضروری برای مراقبت از مو تبدیل شده است. اما، همه روغن ها به برای همه موها مناسب نیستند.

ادامه مطلب را بخوانید تا با فواید استفاده از روغن برای مو آشنا شوید و از اینکه کدام روغن بهترین انتخاب برای موهای شما است، مطلع شوید.
ما چگونگی استفاده از این روغن ها را برایتان عنوان خواهیم کرد.

چرا باید از روغن برای موهایمان استفاده کنیم؟

برخلاف پوست، مو راهی برای مرطوب نگه داشتن خود ندارد. به همین دلیل است که فولیکول‌های موی ما سبوم (چربی) تولید می‌کنند که یک روغن طبیعی برای حرکت در ساقه مو و حفظ سلامت و هیدراته نگه داشتن موه است. متأسفانه، این روند طبیعی همیشه آنطور که طبیعت در نظر گرفته عمل نمی کند! با رنگ کردن کردن موها، چربی طبیعی مو، برای مرطوب نگه داشتن موهایمان کافی نیست. به همین دلیل باید از روغن استفاده کرد.
یک روغن موی خوب، رطوبت وچربی طبیعی مو شما را تامین می کند و از موهایتان مراقبت میکند. استفاده از روغن ها، روش جدیدی نیست بلکه به صدها سال قبل باز میگردد. با این حال، دانش ما در مورد روغن ها دائما در حال گسترش است.
ما در مورد اثرات مختلفی که روغن ها می توانند بر جنبه های مختلف زندگی داشته باشند، اطلاعات بیشتری بدست آورده ایم.
روغن به دلیل اثر مرطوب کنندگی و محافظتی که می تواند بر روی پوست و مو داشته باشد، برای نرم کردن و تغذیه پوست مو سر بسیار مناسب است.
یک روغن موی خوب بسته به نوع و نیاز مو، به روش های مختلفی قابل استفاده است.
امتحان کردن روغن های مختلف مو یا فقط یکی از آنها که با نیازها و نوع موی شما مطابقت دارد، ایده خوبی است.
بعضی از روغن ها برای موهای نازک بهترین هستند، در حالی که روغن های دیگر برای موهای فر یا موهای خشک بهتر هستند.
( در ادامه بیشتر به این مطلب میپردازیم)

برای آشنایی بیشتر با انواع روغن ها، آنها را به دو دسته تقسیم می کنیم:

  •  روغن های گیاهی

روغن‌های گیاهی که به‌عنوان روغن‌های چرب، روغن‌های پایه یا روغن‌های حامل نیز شناخته می‌شوند، معمولاً از مغزها، دانه‌ها، گل‌ها یا برگ‌ها به دست می‌آیند. روغن‌های گیاهی چرب‌تر و روغنی‌تر از روغن‌های ضروری هستند و مانند روغن‌های ضروری تبخیر نمی‌شوند. وظیفه روغن های موجود در دانه ها، محافظت از دانه است وقتیکه هنوز بخشی از گیاه است.

  • روغن های ضروری

روغن های ضروری از قسمت های مختلف گیاه از جمله گل، درخت، علف، برگ و ریشه استخراج می شوند. آنها را می توان همچنین از برگ، دانه، صمغ، مخروط، هیزم، برگ های سوزنی، ریشه، میوه، پوسته و همچنین سایر قسمت های گیاه استخراج کرد.
توجه داشته باشید که همه گیاهان این روغن ضروری را تولید نمی کنند. در واقع از این روغن های ضروری به عنوان بخشی از مکانیسم بقای گیاه استفاده می شود. به عنوان مثال، رایحه قوی آنها ممکن است به گرده افشان ها نشان دهد که گرده های آنها آماده برداشت است، یا ممکن است به شکارچیان هشدار دهد که از این گیاه دوری کنند.
روغن های ضروری بسیار غلیظ و قدرتمند هستند. استفاده مستقیم از این روغن ها می تواند باعث تحریک پوست شود و حتی می تواند پوست شما را بسوزاند و یا باعث آلرژی شود. بنابراین نحوه استفاده از این روغن ها بسیار مهم است .

روغن را رقیق کنید یا با یک روغن دیگر مخلوط کنید و مطمئن شوید که بیش از حد استفاده نمی کنید.

پنج مزیت استفاده از روغن برای مو:

. روغن موهای شما را تقویت می کند: روغن خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد، به این معنی که کمتر مستعد شکستگی است. یک روغن خوب  هر تار مو با یک لایه محافظ روغن می پوشاند و از موهای شما در برابر گرما محافظت می کند.

 . روغن، باعث آبرسانی مو میشود و از موخوره جلوگیری می کند: روغن هایی که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین ای هستند، در واقع مانعی ایجاد می کنند که از از دست دادن رطوبت گرانبهای تار موهای شما جلوگیری می کند. این مانع همچنین از ورود رطوبت به ساقه و از موخوره جلوگیری می کند.

. روغن هاباعث رشد مو می شوند: از آنجایی که روغن ها ساقه مو را هیدراته و تقویت می کنند، از شکستن مو جلوگیری می کنند، که باعث می شود موهای شما سریعتر رشد کند.

. روغن ها به طور طبیعی از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند: فنل های گیاهی موجود در روغن های گیاهی توانایی طبیعی برای جلوگیری و حتی معکوس کردن اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست و مو را دارند. در واقع، برخی از روغن های گیاهی سی درصد بیشتر از موی شما محافظت میکنند.


بهترین روغن برای مو چیست؟

با این حال، همه روغن ها برای مو خوب نیستند. خوب بودن یک روغن برای موهایتان بستگی به نوع موهای شما و مزایایی دارد که به دنبال آن هستید.

  •  بهترین روغن برای موی فر

روغن نارگیل یک انتخاب عالی برای موی فر است. چرا؟
زیرا برخلاف بسیاری از انواع دیگر روغن های مو، روغن نارگیل دارای اندازه مولکولی کوچکی است که به راحتی جذب تار مو می شود. این کار فر مو را بدون سنگین کردن، مرطوب می کند. روغن آووکادو نیز اثر مشابه روغن نارگیل دارد.

  •  بهترین روغن برای موی خشک که اثر درخشندگی دارد.

روغن های سبک مانند روغن جوجوبا و روغن هویج، برای درخشندگی مو عالی هستند. برای درخشندگی بیشتر، کافی است مقدار بسیار کمی روغن را روی موهای خشک و حالت دار بمالید. مراقب باشید زیاده روی نکنید! روغن زیاد باعث می شود موهای شما به جای براق شدن، چرب به نظر برسد.

  •  بهترین روغن برای جلوگیری از موخوره مو

روغن نارگیل نیز یک گزینه عالی برای جلوگیری از موخوره است. مقدار کمی روغن نارگیل را در دستان خود بریزید ، سپس به انتهای موی خود بمالید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، روغن نارگیل را قبل از خواب به موهای خود بمالید، سپس موهای خود را طوری ببندید تا از ایجاد دو شاخه شدن انتهای مو در طول شب جلوگیری کنید.

  •  بهترین روغن برای مبارزه با خشکی و وزی مو

اگر موهایتان خشک و یا آسیب دیده است، روغن آرگان را امتحان کنید. این روغن مراکشی سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین ای است که رطوبت مورد نیاز مو های خشک را تامین می کند.

  •  بهترین روغن برای تار مو های نازک

روغن‌های سبک مانند روغن هسته زردآلو می‌توانند درخشندگی و رطوبت را به موهای نازک بدهد. فقط مراقب باشید تا این روغن را به ریشه موهایتان نزنید. زیرا استفاده از روغن بیش از حد در نزدیکی پوست سر، می تواند موهای ریز را چرب و صاف به نظر برساند.

  •  بهترین روغن برای رشد مو

روغن نعناع می تواند با تحریک گردش خون در پوست سر به تقویت رشد مو کمک کند. این افزایش جریان خون باعث می شود مواد مغذی مورد نیاز به فولیکول های مو برسد و باعث افزایش رشد مو میشود. بنابراین، روغن نعناع بهترین روغن برای موهایی است که نیاز به رشد دارند.
البته، استفاده از روغن نعناع فلفلی (نوعی نعنا) به طور مستقیم روی پوست سر، باعث می شود مو چرب به نظر برسد، به خصوص برای کسانی که موهای نازکی دارند.

 

 راه حل این مشکل چیست؟

درمان و حجیم سازی فولیکول پوست سر. این محصول که تحریک کننده رشد مو است، حاوی روغن نعناع فلفلی برای تحریک گردش خون پوست سر است. این فرمول همچنین باعث افزایش حجم در ریشه ها می شود و بلافاصله، ظاهری ضخیم به تار های مو می دهد. علاوه بر این، این محصول برای تسکین و مرطوب کردن پوست سر خشک و ملتهب عالی است که همین عامل می تواند یکی دیگر از دلایل نازک شدن مو باشد.

  •  بهترین روغن محافظ مو در برابر اشعه ماوراء بنفش

اگر می خواهید از آفتاب محافظت کنید ،از بین تمام روغن های مو، روغن آفتابگردان، روغن زیتون و روغن نارگیل از بهترین روغن ها هستند.

  •  به طور کلی بهترین روغن های مو

نظرتان درمورد یک روغن همه کاره چیست؟ انتخاب ما، روغن تقویت کننده و محافظت کننده مو است که ترکیبی از روغن آفتابگردان ارگانیک، روغن آرگان ارگانیک، روغن نارگیل ارگانیک و روغن هسته زردآلو ارگانیک است.
این روغن ها اثرات زیادی از جمله: آبرسانی عمیق، محافظت در برابر حرارت و درخشندگی بیشتر است. برای محافظت در برابر گرما، این روغن را روی موهای خیس و برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و آلودگی، روی موهای خشک بمالید.

  •  نحوه اصولی استفاده از روغن مو

روش صحیح استفاده از روغن مو به منظور رطوبت رسانی: استفاده از روغن برای مو به عنوان مرطوب کننده، بسیار آسان است.
قبل از حمام، روغن مورد علاقه خود را به موهای خود بمالید، سپس موهای خود را با کش مو ببندید. گرما و بخار حاصل از حمام، باعث باز شدن کوتیکول مو می شود و به روغن اجازه می دهد تا عمیقاً به ساقه مو نفوذ کند و آن را مرطوب کند.

بعد از پنج دقیقه، موهای خود را طبق معمول با شامپو و نرم کننده بشویید.

  •  نحوه استفاده از روغن مو برای باز کردن گره و محافظت در برابر گرما

استفاده از روغن موی خوب قبل از استفاده از ابزارهای حرارتی به باز شدن گره و محافظت از موها کمک می کند. مقدار کمی از روغن را روی موهای خیس بمالید، سپس به آرامی با یک برس خیس، روی گره ها بکشید. قبل از سشوار کردن، از یک روغن محافظ گرما مانند روغن تقویت‌کننده و محافظ مو بر روی موهای خیس استفاده کنید تا آسیب‌های ناشی از ابزارهای داغ را کاهش دهید.

  •  نحوه استفاده از روغن مو ضد موخوره و محافظ مو در برابر آلودگی و اشعه یو وی

برای محافظت از مو در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلودگی، مقدار کمی از محصول دفاعی و آبرسانی مو را روی موهای خشک بمالید. این راز در ماده تشکیل دهنده عصاره بلوط فرانسوی وجود دارد، یک ترکیب غنی از آنتی اکسیدان که به عنوان یک فیلتر کننده طبیعی یو وی و مرطوب کننده گیاهی عمل می کند.

دوست دارید دست به کار شوید؟

برای تهیه اسپری مو مخصوص به خودتان، یک قاشق غذا خوری از روغن های مورد علاقه خودتان مثل: روغن زیتون، روغن آفتابگردان و شی باتر را با یک دوم فنجان آب مخلوط کنید. هر رزمان که نیاز به محافظت از موهایتان در برابر اشعه ماوراء بنفش داشتید، این محصول را روی موی خود اسپری کنید.

 

  • اشتباهات رایجی که باید در استفاده از روغن مو از آنها اجتناب کرد:

 اشتباه اول:

استفاده از روغن خیلی نزدیک به ریشه و پوست سر
 اگر موهایتان صاف است، استفاده از روغن خیلی نزدیک به ریشه،موهای شما را پرپشت و بی روح می کند. چرا؟ زیرا پوست سر شما یک روغن طبیعی به نام سبوم تولید می کند. از آنجایی که ریشه موهایتان به پوست سرتان نزدیک است، از قبل به خوبی با سبوم  مرطوب شده اند. اضافه کردن هر روغنی روی موها، فقط باعث سنگینی موهایتان می شود. بعلاوه، مالیدن روغن به پوست سر منافذ را مسدود می کند و منجر به جوش و حتی ریزش مو می شود. البته استثنا، استفاده از روغن نعنا بر روس پوست سر که تقویت کننده رشد مو است، موردی ندارد.

اشتباه دوم:

استفاده بیش از حد از روغن
 وقتی صحبت از روغن به میان می آید، قطعاً نکات مثبت زیاد است! بنابراین مهم است که از نکته کوچک شروع کنید. توصیه می کنیم با یک نخود روغن شروع کنید. سپس، اگر باز احساس کردید موهایتان خشک است، کمی بیشتر به آن اضافه کنید.

اشتباه سوم:

استفاده از روغن نامناسب
 استفاده از روغن نامناسب روی موهایتان نیز، باعث میشود نتایج مثبت کاهش یابند. به عنوان مثال، اگر از روغن خشک برای موهای خشک استفاده کنید، موهای شما نرم و مرطوب نمی شوند. به همین ترتیب، اگر از روغن سنگین روی موهای نازک استفاده کنید، موهایتان چرب و صاف به نظر می رسد.

 

چهار نکته برای به حداکثر رساندن فواید یک روغن موی خوب

اکنون که تمام فواید روغن موی خوب و نحوه استفاده از روغن را می دانید، در اینجا چند نکته وجود دارد تا نتایج مثبت را به حداکثر برسانید.

نکته اول:

به صورت منظم موهایتان را سم زدایی کنید.
 اگرچه روغن ها می توانند به مرطوب کردن و محافظت از موهای شما کمک کنند، اما هچنین می توانند موارد نامطلوب که موها را سنگین می کند، به جا بگذارند. اسکراب سم‌زدایی مو و پوست سر، تجمع روغن‌ها را از بین ببرید. این اسکراب پوست سر، به آرامی تجمع سلول‌های مرده پوست، روغن‌ها و محصولات مو را پاک می‌کند تا موهایی نرم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. توصیه می کنیم از این محصول یک بار در هفته یا هر زمانی که موهایتان نیاز به طراوت دارند، استفاده کنید.

نکته دوم:

پروتئین تراپی
 اگر از روغن موی خوب برای احیای موهای آسیب دیده استفاده می کنید، باید یک درمان پروتئینی را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید. چرا؟
زیرا موهای آسیب دیده هم رطوبت و هم پروتئین می خواهند.
توصیه می کنیم از ماسک موی ترمیم کننده پروتئین استفاده کنید که از پروتئین های گیاهی هیدرولیز شده برای بازسازی نواحی آسیب دیده ساقه مو استفاده می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، یک تا سه بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

نکته سوم:

به صورت داخلی تغذیه مناسب را رعایت کنید. البته، فولیکول های موی شما بدون تغذیه کافی نمی توانند موهای سالم و درخشانی داشته باشند! به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید که تمام مواد مغذی لازم برای رشد موی سالم را دریافت می کنید. از آدامس‌ها یا قرص‌هایی با فرمول رشد مو استفاده کنید که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای مو مانند بیوتین، سلنیوم، ویتامین سی و روی هستند. بعلاوه، این آدامس بدون شکر است و طعم خوبی دارد، بنابراین مصرف هر روزه آن، آسان است.

نکته چهارم:

از ابزار هایی که از شکستگی مو جلوگیری می کنند، استفاده کنید.
 اگر هدف شما رشد مو است، به خاطر داشته باشید که مثل بچه ها با موهایتان رفتار کنید تا از شکستن آن جلوگیری کنید. مهم نیست که موهای شما با چه سرعتی در حال رشد باشد، زمانی که موهایتان را حالت می دهید، به آنها آسیب می رسانید.
کلید جلوگیری از شکستگی مو ها، تی ال سی ( مراقبت های مخصوص به مو) است.

 

برای اطلاعات بیشتر و بازدید از محصولات سایت ما، روی این بخش کلیک کنید.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »