با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

با آرایش روز بهترین هارو تجربه کنید.

کرم های نرم کننده برای مراقبت از پوست
تاریخ : می 7, 2022
نویسنده : Meysam

کرم های نرم کننده برای مراقبت از پوست

کرم های نرم کننده برای مراقبت از پوست بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی نرم کننده هایی هستند که با ایجاد سطحی بر روی پوست باعث حفظ رطوبت در آن می شوند و با محرکها مقابله میکنند.
برای اینکه درباره این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید ، این متن را دنبال کنید .

نرم کننده چیست؟

نرم کننده در واقع یک رطوبت رسان است که با استفاده از عواملی مانند روغن ها یا چربی ها، به جذب رطوبت به سلولهای پوست کمک میکند. مواد نرم کننده رایج عبارتند از روغن های معدنی، سرامیدها، لانولین و پارافین .
این محصول مراقبتی ، در بسیاری از مرطوب کننده ها وجود دارد و به نرم شدن پوست و جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند. همچنین نرم کننده ها برای درمان بیماری هایی همچون پسوریازیس، درماتیت تماسی، اگزما و خارش بیش از حد پوست بسیار مفید هستند .
بسیاری از محصولات مراقبت از پوست شامل کرم ها ، پماد ها و … حاوی نر م کننده هایی هستند تا با عواملی که روزانه با آنها در ارتباط هستیم و باعث از بین رفتن رطوبت پوست می شوند ، مانند نور خورشید ، باد، و سرما مقابله کنند .
نرم کننده ها دارای مواد تحریک کننده نیستند و به ندرت در پوستی باعث عوارض جانبی می شوند . با این حال،نرم کننده ها در افرادی که پوست چربی دارند ممکن است به دلیل مواد چرب موجود در آنها ، باعث جوش، مسدود شدن منافذ یا ملتهب شدن فولیکول های مو شود .پس فراموش نکنید که همیشه قبل از افزودن محصول جدید به روتین مراقبتی پوستی خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.

نحوه عملکرد نرم کننده ها

نرم کننده ها حاوی چربی های ساخته شده از اسیدهای چرب هستند که در آب تجزیه نمیشوند و محصولاتی که بر پایه آب بوده و رطوبت رسان هستند را در لایه زیرین خودشان حفظ میکنند .
علاوه بر این، یک نرم کننده، ترکهای پوست خشک شما را پر میکند و مانعی برای جلوگیری از ورود محر کهای اضافی به منافذ پوست ایجاد میکند که میتواند با آسیب های پوست مقابله کند باعث صاف و نرم شدن آن شود .
نرم کننده های مختلف معمولاً اثرات بدی ندارند، مگر اینکه حاوی مواد افزودنی مانند عطرها یا مواد نگهدارنده باشند. با این حال، فرمولهای بسیار غلیظ میتوانند منافذ و غدد عرق را مسدود کنند و برای پوست چرب مناسب نباشند

چهار نوع نرم کننده

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست روزانه حاوی مواد نرم کننده ها ی هستند که در برابر عوامل کاهش دهنده رطوبت پوست برای ما بسیار مفید هستند .در ادامه اصلی ترین انواع آن ها را نام خواهیم برد که همگی دارای مقادیر مختلف از آب و روغن هستند.

۱ . لوسیون: لوسیون ها برای نرم کردن بدن عالی هستند . لوسیون ها آب بیشتری نسبت به چربی دارند . این محصول نسبتاً نازک و به راحتی قابل پخش شدن است، به سرعت خشک می شود و بدون اینکه منافذ را مسدود کند، پوست را مرطوب می کند .

۲ . کرم ها: کرم ها محصولات غلیظ تری هستند و در این محصولات مقدار چربی از آب بیشتر است . این یعنی ، کرم ها برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب هستند. متخصصان پوست اغلب کرم های نرم کننده را برای درمان بیماری های پوستی مختلف مانند اگزما یا پسوریازیس توصیه می کنند.

۳ . روغن ها: برخی از روغنهای خالص مانند شی باتر ( کره بدن)، روغن نارگیل یا روغن مارولا که اصلا حاوی آب نیستند، مکملهای رایج مراقبت از پوست هستند زیرا سایر محصولات آبرسان و رطوبت رسان را روی سطح پوست حفظ میکنند . علاوه بر این، در سطوح بیشتری از بدن قابل پخش هستند . این نرم کننده ها ممکن است به شکل روغن بدن یا حمام باشند، اما بسیاری از شرکت ها روغن خالص را به کاربران میفروشند تا پس از تکمیل بقیه دورههای مراقبت از پوست، روی صورت خود بمالند.

۴ . پمادها : پمادها برای نواحی کوچک، بیش از حد خشک یا حساس عالی هستند، در پماد ها ، نسبت روغن به آب و بیشتر است و ترکیب غلیظی مانند مرهم دارد که رطوبت را در خود نگه می دارد . متخصصان مراقبت های بهداشتی پوست معمولا پمادهایی را برای التیام خشکی بیش از حد یا برای حفظ رطوبت در زخم های در حال بهبود تجویز می کنند .

کرم های نرم کننده و مرطوب کننده ها چه تفاوتی دارند ؟

اکثر مرطوب کننده ها حاوی مواد نرم کننده هستند، اما این به این معنی نیست که این دو کلمه هم معنی هستند زیرا چند تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد .

مواد تشکیل دهنده: مرطوب کننده ها به جز روغن و آب شامل مواد دیگری نیز هستند . ترکیبات رایج آن ها گلیسیرین است که از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. نرم کننده ها عمدتاً از آب و نوعی چربی مانند روغن یا اسیدهای چرب ساخته می شوند.

هدف: مرطوب کننده ها ، باعث آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست می شوند در حالی که نرم کننده ها رطوبت موجود را حفظ کرده و یک سد دفاعی در برابر محرک ها ایجاد میکنند، به این معنی که دومی ترکها را پرمیکند و سد رطوبتی پوست را تقویت میکند، در حالی که اولی به صورت کلی هدف رطوبت رسانی دارد. علاوه بر این، متخصصان پوست اغلب کرم های نرم کننده را با هدف درمان بیماری های خاص مانند اگزما، درماتیت آتوپیک و پسوریازیس تجویز می کنند. برعکس، مرطوب کننده به عنوان یک مرحله از روتین پوستی میتواند استفاده شود .

انواع پوست: برای هر نوع پوستی مرطوب کننده وجود دارد، اما کرم های نرم کننده در درجه اول برای پوست های خشک و ترک خورده کاربردی هستند . کسانی که پوست چرب دارند نباید از کرم های نرم کننده استفاده کنند زیرا می تواند باعث افزایش جوش در پوست های مستعد شود.

با نظرات خود برای ما انرژی ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو

ریزش مو

ریزش مو و عوامل دخیل در آن درود بر همراهان همیشگی سایت آرایش روز. امروز قصد داریم در این مقاله شما

ادامه... »
پوست دهیدراته

پوست دهیدراته

علائم پوست دهیدراته و راه های درمان آن پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟ راه های درمان پوست کم آب چیست؟ پوست

ادامه... »